
En aquesta part anem a treballar com introduir la lectura en l'educació
primària, però sobretot l'anem a centrar en el tercer cicle d'ensenyament, és
el que va compresa d'11 a 12 anys.
El que pretenem és realitzar certes activitats per a xiquets i xiquetes d'aqueixa edat que siguen motivadores cap a la lectura.
La primera activitat sobre la lectura és que els xiquets trien el llibre que més li agrada de la biblioteca o el que més li ha cridat l'atenció, una vegada ho tinguen tots els alumnes, la qual cosa realitzarem és un escrit sobre com pensem que serà el llibre, és a dir, que historia creiem que va explicar, si va a ser divertit o no, simplement la primera idea que els transmet el llibre.
Una vegada han llegit la meitat del llibre el que anem a realitzar és explicar-li als companys i companyes de classe el que ens està semblant el llibre i que tracta, al seu torn direm si ens equivoquem amb el que escrivim al principi o no.
El que pretenem és realitzar certes activitats per a xiquets i xiquetes d'aqueixa edat que siguen motivadores cap a la lectura.
La primera activitat sobre la lectura és que els xiquets trien el llibre que més li agrada de la biblioteca o el que més li ha cridat l'atenció, una vegada ho tinguen tots els alumnes, la qual cosa realitzarem és un escrit sobre com pensem que serà el llibre, és a dir, que historia creiem que va explicar, si va a ser divertit o no, simplement la primera idea que els transmet el llibre.
Una vegada han llegit la meitat del llibre el que anem a realitzar és explicar-li als companys i companyes de classe el que ens està semblant el llibre i que tracta, al seu torn direm si ens equivoquem amb el que escrivim al principi o no.
Per a finalitzar amb aquest treball el que realitzarem reva un dibuix una
vegada ja finalitzat el llibre, transmetent la nostra idea de com pensem que
són els personatges de la història.
La segona activitat que pensem és una eixida a una biblioteca on allí ens ensenyaren els tipus de llibres que tenen i com els classifiquen, i per a finalitzar ira un escriptor de contes infantils o juvenils per a parlar-los sobre el seu conte i com se li va ocórrer escriure a més de totes les preguntes que tinguen els xiquets i xiquetes i així respondre a les seues curiositats.
D'altra banda també es poden realitzar altres eixides ja que en ser els xiquets majors de l'educació primària tenen major facilitat per a realitzar les eixides anares del centre, que podrien visitar llocs com, teatres, musicals, museus, etc.
La tercera activitat que realitzada serà durant tot el curs, la següent activitat tracta de fer una obra teatral sobre un llibre, conte o història que li agrada i la trien tots els alumnes i alumnes de la classe de forma conjunta. Per a aprendre a treballen en equip ells mateixos hauran de realitzar els guions de l'obra teatral a més de realitzar tot el decorat. És una activitat molt interessant ja que són ells els protagonistes de tot, el professorat solament actua de guia.
La segona activitat que pensem és una eixida a una biblioteca on allí ens ensenyaren els tipus de llibres que tenen i com els classifiquen, i per a finalitzar ira un escriptor de contes infantils o juvenils per a parlar-los sobre el seu conte i com se li va ocórrer escriure a més de totes les preguntes que tinguen els xiquets i xiquetes i així respondre a les seues curiositats.
D'altra banda també es poden realitzar altres eixides ja que en ser els xiquets majors de l'educació primària tenen major facilitat per a realitzar les eixides anares del centre, que podrien visitar llocs com, teatres, musicals, museus, etc.
La tercera activitat que realitzada serà durant tot el curs, la següent activitat tracta de fer una obra teatral sobre un llibre, conte o història que li agrada i la trien tots els alumnes i alumnes de la classe de forma conjunta. Per a aprendre a treballen en equip ells mateixos hauran de realitzar els guions de l'obra teatral a més de realitzar tot el decorat. És una activitat molt interessant ja que són ells els protagonistes de tot, el professorat solament actua de guia.
La quarta activitat que proposem és dura la setmana complementària que es
realitza en el col·legi per a tractar el dia del llibre el que hem de fer és
fomentar la importància del llibre i la lectura i per a açò el que volem
realitzar és una activitat molt important i amb la qual els alumnes van a
gaudir.
El primer que hauran de fer és posar-se per parelles, una vegada ja tingues les parelles el que hauran de fer és triar un conte infantil per a edats més xicotetes que les seues i el que han de fer és, en la setmana complementària han d'anar a classes d'infantil a explicar-los els contes que ells han triat.
El primer que hauran de fer és posar-se per parelles, una vegada ja tingues les parelles el que hauran de fer és triar un conte infantil per a edats més xicotetes que les seues i el que han de fer és, en la setmana complementària han d'anar a classes d'infantil a explicar-los els contes que ells han triat.
Una vegada tota la classe han passat per aqueixa activitat el que hauran de
fer és explicar als seus companys i companyes les seues experiències de com
s'han sentit explicant contes als xiquets i xiquetes més xicotets, que han
sentit en veure les cares dels alumnes i alumnes d'infantil, si els ha agradat
o si no, etc.
La cinquena activitat que hauran de realitzar és d'una sèrie de llibres que la professora o professor ha cercat especialment per al seu alumnat, per tant és adequat qualsevol tipus de llibre.
El que dugueren a terme és triar mínim tres llibres els que a ells més els crida l'atenció, o els agrada més el títol, etc. Una vegada triats aqueixos llibres li'ls /els hi hauran de llegir, no hi ha data de lliurament de cap d'us tres llibres, cadascun la ira fent quan consideren, i el que hauran de fer és llegir els llibres i una vegada finalitzat cada llibre el que hauran de fer és un dibuix de l'escena, que més li agrada, la que volgueren viure, la que més li crida l'atenció, una escena sorprenent per a ells, una vegada finalitzat el dibuix ho hauran de portar al col·legi i el que farem serà que cadascun expliquen la seua imatge, ell perquè de la imatge que han triat realitzar i que sentiments li transmeten.
La sisena activitat el que realitzarem és una història, començarà la professora explicant una història i el que s'haurà de fer és tots continuar és història, la professora dirà el nom d'un alumne de classe i aqueix continuarà explicant la història i tot el que ell vol que pansa en el seu tros de relat a continuació el dirà un altre nom d'un o una companya que haurà de seguir amb la història i així fins que tots els membres de la classe hagen explicat un tros de la història i torna a la professora que llaura el final de la història.
La cinquena activitat que hauran de realitzar és d'una sèrie de llibres que la professora o professor ha cercat especialment per al seu alumnat, per tant és adequat qualsevol tipus de llibre.
El que dugueren a terme és triar mínim tres llibres els que a ells més els crida l'atenció, o els agrada més el títol, etc. Una vegada triats aqueixos llibres li'ls /els hi hauran de llegir, no hi ha data de lliurament de cap d'us tres llibres, cadascun la ira fent quan consideren, i el que hauran de fer és llegir els llibres i una vegada finalitzat cada llibre el que hauran de fer és un dibuix de l'escena, que més li agrada, la que volgueren viure, la que més li crida l'atenció, una escena sorprenent per a ells, una vegada finalitzat el dibuix ho hauran de portar al col·legi i el que farem serà que cadascun expliquen la seua imatge, ell perquè de la imatge que han triat realitzar i que sentiments li transmeten.
La sisena activitat el que realitzarem és una història, començarà la professora explicant una història i el que s'haurà de fer és tots continuar és història, la professora dirà el nom d'un alumne de classe i aqueix continuarà explicant la història i tot el que ell vol que pansa en el seu tros de relat a continuació el dirà un altre nom d'un o una companya que haurà de seguir amb la història i així fins que tots els membres de la classe hagen explicat un tros de la història i torna a la professora que llaura el final de la història.
La setena activitat que realitzarem és que cada xiquet ha d'escriure un
conte del que vulga, el tema que més li agrada o el tema que més li crida
l'atenció o amb el qual més se senta identificat o pot explicar la seua vida,
la qual cosa el desitge, pot realitzar-ho a ordinador, a mà o a màquina, és la
seua obra la poden realitzar com vulguen i explicar el que ells desitgen més o
menys entre 6 i 10 fulles és l'espai que tenen per a relatar el que ells més
desitgen, a més poden afegir imatges, decorar amb purpurina, dibuixar ells els
dibuixos etc.
Aquest treball consisteix que els alumnes i les alumnes puguen expressar-se com ells desitgen lliurement.
A continuació el que farem serà guardar aqueixos llibres en la biblioteca de classe per a així any rere any anar ampliant la biblioteca de les emocions.
Per a finalitzar aquest treball volguera comentar que aquestes activitats són un supòsit pràctic i que després a l'hora de realitzar-les en una classe potser algunes activitats deuríem modificar-les, plantejar-les d'una altra forma o adaptares segons l'alumnat que tinguem
Aquest treball consisteix que els alumnes i les alumnes puguen expressar-se com ells desitgen lliurement.
A continuació el que farem serà guardar aqueixos llibres en la biblioteca de classe per a així any rere any anar ampliant la biblioteca de les emocions.
Per a finalitzar aquest treball volguera comentar que aquestes activitats són un supòsit pràctic i que després a l'hora de realitzar-les en una classe potser algunes activitats deuríem modificar-les, plantejar-les d'una altra forma o adaptares segons l'alumnat que tinguem
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada