dilluns, 6 de juny del 2016

selecció d'una lectura literaria


Ruth és la meua cosina, i té 11 anys. Ella esta ara en 5° de primària i per tant l'any que bé será el seu ultim curs en primària, així que passarà a secundària o com diu ella: passaré ambl els majors. A ella no li agrada molt llegir, assoles llig llibres d'aventures i revistes de deport. A ruth li encanta imaginar-se com una aventurera de les antigues. El seu personatge preferit és indina Jons.

El que menys li agrada són els conters de princeses i les històries d’amor, diu que són massa avorrides. A més a més, encara que en ella és valencana parlant li costa molt llegir en aquest idioma, ja que en el seu cole assoles parlen Castella.
L’altre dia que vaig estar en ella, em va ensenyar totes les pel·lícules d'aventures i llibres que tenia, a part de tots els trofeus que havia guanyat jugant a futbol.
li vaig preguntar que si encara li quedava algun per llegir de tots els que tenia, però ella ben contenta hem va dir que si i que ja els tenia avorrits.
Així que vaig pensar que seria un bon moment de regalessin un que a ella li agradara per a fi de curs i així poguera llegiren vacances.

El primer que vaig pensar per a comprar el llibre va ser en Carrefour, l’estableciment comercial que tenia al costat del meu poble.
Jo visc en Sedaví, un poble que no és massa gran, encara que amb molts estbleciments, una biblioteca, paperies, etc.
Quan vaig entrar, em vaig dirigir directament a l’estant de llibres d’aventura, però el que jo veia eramassa infantil o massa de majors. No veia res que em cridara l’atenció i com que jo no entenc molt li vaig preguntar a la dependenta. Ella no va saber dir-me res així que em vaig anar amb les mans buides.
Quant tornava a casa un poc disgustada, vaig pensar que buscant per internet en Abacus, trobaria alguna cosa que s’aproximara a allò que la meua cosina volia. Però no va ser així, perquè assoles en la descripció no em fiava molt que anara a encertar, així que tampoc em va servir de molt.

Finalment, de camí al treball, pase cada dia per la llibreria “la casa del libro”, així que vaig entrar i em vaig dirigir directament al xic que hi havia. Li vaig descriure quin eren els gustos de la meua cosina i després d'ensenyar-me uns quants i aconsellar-me vaig trobar el llibre perfecte.
El llibre es diu “en el templo de los truenos- equipo trigre- aquest llibre té una enquadernació de tapa dura, amb 152 pag. És d'edicions SM i va destinat per a xiquets de 9 a 12 anys. Era perfecte perquè esta basada en tres xiquets que passen una aventura darrere d'una altra. Però el més interessant i emocionant esque la meua cosina Ruth anava a poder paticiar en les seues aventures, ja que a l'hora que llegia havia de resoldre endevinalles.

Malgrat açò, em torni a casa molt contenta i amb moltes ganes de poder dondarli el llibre a la meua cosina. Segur que es diverteix molt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada