dilluns, 28 de març del 2016

Competència Mediatica



Aquest terme a manera global de la societat, s'associa amb el grau d'aquesta competència que la ciutadania Espanyola, a partir de sis grans dimensions: la dels llenguatges, la de la tecnologia, la dels processos de recepció i interacció, la dels processos de producció i difusió, la de la ideologia i els valors i la dimensió estètica. Per açò, el ITE, du a terme la investigació a través de qüestionaris, entrevistes, grups de discussió etc. 
Ara bé, si aquest concepte ho relacionem amb l'educació, s'esmenten altres aspectes a tenir en compte que els xiquets i adolescents mantenen en la vida quotidiana, com el són: les destreses, habilitats, actituds i aptituds mínimes, per a poder interpretar judiciosament el bombardeig d'imatges, continguts i aplicacions de comunicació, que formen part ja ús quotidià. És per açò, que les institucions educatives, volen estar integrades en aquesta competència per a poder facilitar-li als alumnes un bon ús de les tecnologies quant a: 
-      - Diferenciar informació rellevant de la qual no ho és i conèixer eines bàsiques de cerques, bases de dades i altres llocs webs d'interès.
-        -   Saber aprofitar les possibilitats comunicatives de les xarxes. 
-         -  Donar a conèixer les possibilitats formatives dels entorns virtuals d'ensenyament-aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada