dilluns, 16 de maig del 2016

"Gimcana Poètica"

El dia 27 d’Abril, la professora de Formació Literària, Núria Olmos, va dur a terme una activitat per fomentar la poesia. Aquesta activitat l’anomena “Gimcana poètica” i la vàrem treballar la setmana complementaria fora de l’aula.

L’objectiu d’aquesta activitat lúdica, era treballar el gènere poètic d’un punt de vista més dinàmic i a la volta educatiu. Així mateix, ens va fer adonar-se’n que la literatura no, només consisteix en llibres de text sinó que es pot combinar la diversió i l’educació a l’hora.

La pràctica que ens va preparar em va paréixer molt entretinguda, amena i alegre. Primerament, ens vàrem dividir en grups on cada un tenia un color. Seguidament, començarem les cinc proves, per la qual estava composta la jincana, amb la finalitat d’aconseguir totes les peces del trencaclosques i poder gaudir del poema “Els amants”, de Vicent Andrés Estellés. La primera prova consistia a gravar-nos en vídeo recitant un poema que parlava sobre diversos aliments típics amb tonalitats diferents. La següent activitat tractava de la rima, i per això, havíem de pensar paraules que rimassen amb les terminacions –or, -ia, etc., i construir el nostre propi poema. Recorde que algun vers sonava així: “amb la cançó farem una unió de collons”. A la tercera prova hauríem de representar un missatge reivindicatiu, utilitzant la nostra imaginació. La quarta activitat consistia a compondre versos dedicats a l’educació incloent al professorat, com per exemple “un bon mestre i una bona mestra tenen el cor obert com una finestra”. I l'ultima prova, consistia a fer un cal·ligrama amb un missatge que deixarem pegat a l’ascensor de la universitat.

Per concloure, cal dir, que amb l’activitat que ens planteja et fa reflexionar sobre la manera de treballar la literatura amb els alumnes. D’aquesta manera, ens ha fet veure, que existeixen diverses tècniques que podem combinar amb diversió i que també tenen com a finalitat el fet de conéixer tots els àmbits que comprén la literatura universal.


Pense que aquests recursos són els que deuríem  aprendre per poder dur-los en un futur com a docents, ja que ens ajudara a crear l’interés del nostre alumnat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada