El dia 27 d’Abril, la professora
de Formació Literària, Núria Olmos, va dur a terme una activitat per fomentar
la poesia. Aquesta activitat l’anomena “Gimcana poètica” i la vàrem treballar
la setmana complementaria fora de l’aula.
L’objectiu d’aquesta activitat
lúdica, era treballar el gènere poètic d’un punt de vista més dinàmic i a la
volta educatiu. Així mateix, ens va fer adonar-se’n que la literatura no, només
consisteix en llibres de text sinó que es pot combinar la diversió i l’educació
a l’hora.
La pràctica que ens va preparar
em va paréixer molt entretinguda, amena i alegre. Primerament, ens vàrem
dividir en grups on cada un tenia un color. Seguidament, començarem les cinc
proves, per la qual estava composta la jincana, amb la finalitat d’aconseguir
totes les peces del trencaclosques i poder gaudir del poema “Els amants”, de
Vicent Andrés Estellés. La primera prova consistia a gravar-nos en vídeo recitant
un poema que parlava sobre diversos aliments típics amb tonalitats diferents.
La següent activitat tractava de la rima, i per això, havíem de pensar paraules
que rimassen amb les terminacions –or, -ia, etc., i construir el nostre propi
poema. Recorde que algun vers sonava així: “amb la cançó farem una unió de
collons”. A la tercera prova hauríem de representar un missatge reivindicatiu,
utilitzant la nostra imaginació. La quarta activitat consistia a compondre
versos dedicats a l’educació incloent al professorat, com per exemple “un bon
mestre i una bona mestra tenen el cor obert com una finestra”. I l'ultima
prova, consistia a fer un cal·ligrama amb un missatge que deixarem pegat a
l’ascensor de la universitat.
Per concloure, cal dir, que amb
l’activitat que ens planteja et fa reflexionar sobre la manera de treballar la
literatura amb els alumnes. D’aquesta manera, ens ha fet veure, que existeixen
diverses tècniques que podem combinar amb diversió i que també tenen com a
finalitat el fet de conéixer tots els àmbits que comprén la literatura
universal.
Pense que aquests recursos són
els que deuríem aprendre per poder
dur-los en un futur com a docents, ja que ens ajudara a crear l’interés del
nostre alumnat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada