dimarts, 24 de maig del 2016

gimcana poètica

El mes passat, concretament el 27 d'Abril la nostra professora de formació literària Nuria Olmos, amb motiu de la setmana complementària, organitzà en una de les seues classes una gimcana poètica. Aquesta activitat tenia com a objectiu treballar la poesia de forma diferent i que resultara divertida i educativa alhora, i d'aqueixa forma aconseguir que literatura i diversió es puguen compaginar perfectament.
La gimcana estava composta per cinc proves, la intenció d'aquestes era que en superar cadascuna d'elles, s'obtinguera com a premi el fragment d'un poema, que en finalitzar totes les proves es convertirien en una xicoteta poesia d'algun autor conegut, al nostre grup en concret li correspongué el poema “Els amants” de Vicent Andres Estelles.
La primera prova consistia a gravar-nos en vídeo recitant un poema que parlara sobre diversos aliments típics, entre ells la cansalada. Entre totes les activitats, aquesta va ser una de les quals resultà més divertida; ens va costar moltíssim aconseguir gravar el vídeo sense morir-nos del riure. La següent activitat consistia a pensar paraules que rimassen entre elles i penjar-les totes en una corda, per a una vegada acabat aconseguir formar un poema, aquesta activitat també va ser molt divertida, arribà un moment que les combinacions de rimes eren tan absurdes que solament de pensar-les provocava el riure, com per exemple “mentre jo estava en el avió volia donar-te un petó”. La tercera activitat consistia a fer una foto reivindicativa, en el meu grup concretament decidírem que el tema fóra la naturalesa, la imatge era una planta envoltada de brossa. La quarta activitat de la gimcana consistia a compondre versos dedicats a l'educació incloent al professorat, com per exemple “un bon mestre i una bona mestra tenen el cor obert com una finestra”. I per finalitzar la gimcana, l'última prova consistia a fer un cal·ligrama i penjar-ho per l'interior dels edificis de la Universitat, el nostre decidirem fer-ho per a un dels ascensors, per açò la idea va ser construir un espill amb frases d'ànim per a tots els que ho llegiren.

Personalment aquesta activitat ha resultat ser una experiència no solament enriquidora sinó molt divertida, demostrant amb açò que literatura i l’educació no tenen perquè estar renyides, demostrant que és la forma d'ensenyar la que fa que l'educació siga una mica més que inculcar conceptes a l'alumne. Aquesta activitat en concret “gimcana poètica” és perfectament traslladable a qualsevol curs de primària per a poder treballar la literatura i en concret la poesia. I tinc l'absoluta convicció que els xiquets estarien encantats amb aquesta activitat, no solament els acostaria a la poesia d'una manera divertida i fàcil sinó que el concepte especialment de poeta, poema i poesia, quedaria perfectament clar per a ells malgrat la seua curta edat. De manera que la paraula poesia no els aterrira com sol ocórrer des de sempre en la educació als alumnes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada